الأربعاء، 12 نوفمبر 2014

الحاجات المفرحة




صديقي العزيز جدا اللي مش موجود :) إنت عارف إن الأطفال لما بيحسوا إنهم لواحدهم بيخترعوا صديق خيالي أهو أنا بعمل كده لغاية ما ربنا يفرجها ويبقى فيه صديق وشريك حياة وحبيب ومفيش حاجة بعيد على ربنا ..
النهاردة هحكيلك على شوية حاجات عظيمة حصلوا وأنا فرحانة بيهم بغض النظر إن اللي بيحصل إن أي حد لما بيشارك خبر حلو بيحصل له ، بتحصله بعدها مصيبة سودا بس مش مهم الأول هقولك إن الحياة غالية وإني بحاول أنجز على أد ما أقدر زي ما انت عارف أنا ربنا نجاني من الموت أكتر من مرة كفاية تكون مصري علشان تفهم كلامي وأخر مرة كان من كام يوم  لما ونش عربيات كبير رجع بسرعة وأنا كنت ماشية بعيد عنه لكن فجأه لقيته في وشي وجريت منه ! معرفش إزاي ربنا أنقذني والحقيقة حسيت إن حد غير مرئي "ملاك مثلا" شدني وجريت بسرعة من غير ما أحلل الموقف وأفكر إني لو بطأت ثانية كنت هنزل تحت عجلات العربية واتعمل هامبورجر :)  المهم إني عايشة وبتحدى الجهل بالتدريس والموت بالحياة لغاية ما يجي الأجل واللي صدقني نفسي أشوفك وأعيش معاك حياة قبل ما يجي .

أقولك خبر حلو أنا رحت الجيم والمرة دي مختلفة عن كل مرة المرة دي حابة المكان وهناك المكان راقي وكلاس وكل واحدة مع نفسها وبطلع كل ضغطي العصبي وزهقي هناك مش هقولك إن الحياة وردية أول أسبوع في الرياضة كان لايك أ هيل كنت ندمانة إني إشتركت سنة وكل خلايا جسمي اجتمعت إنها توجعني لكن بعد حبة وقت بقيت أنشط وأسعد وخسيت شوية ^_^ وهناك كمان بيشغلوا مزيكا أجنبية بتعجبني ^_^ وأهو منها برضه بسمع أغاني للأيلتس أحكيلك كمان عالأيلتس أنا قدمت عالأكاديميك أيلتس وهدخل الإمتحان إن شاء الله في أول يناير ^_^ وعندي أمل أجيب 7 أو أكتر 

أقولك إيه كمان في حفلة حضرتها عايزة أحكيلك عليها وفي خطوة جديدة في حياتي  بس الساعة عدت 12 ومش هعرف أحكي براحتي وبالتفصيل
 بكرة نهار جديد نفرح فيه ويفرح فينا .. تصبح على خير

ليست هناك تعليقات: